"Als ik nou lokaal wil eten enzo hè? Hoe pak ik dat dan aan met koffie?'

'Da's een dingetje inderdaad', zeg ik met een vette knipoog. Koffie, chocolade en olijfolie... We verkopen ze wel maar lokaal zijn ze niet...

‘Als ik nou lokaal wil eten enzo hè? Hoe pak ik dat dan aan met koffie?’

‘Da’s een dingetje inderdaad’, zeg ik met een vette knipoog. Koffie, chocolade en olijfolie… We verkopen ze wel maar lokaal zijn ze niet…

De allergrootste grap is dat ik toevallig met een klant bezig ben die letterlijk die drie producten staat af te rekenen. We moeten met zijn drieën echt heel hard lachen.

En hoewel het dus echt onze exoten zijn, klopt het allemaal wel dat we ze in de winkel met een lokaal en duurzaam concept verkopen. Dat zit zo! We werken aan drie doelen:

  • Herstel van de ecologie, dus dagelijkse boodschappen produceren binnen de ecologische grenzen.
  • Voedsel en verzorgingsproducten produceren die jouw gezondheid maximaal preventief ondersteunen.
  • En tenslotte het versterken van de lokale economie.

Binnen die laatst genoemde is dus ruimte voor de exoten die wel door lokale bedrijven worden gemaakt met fairtrade en/of biologische ingrediënten van verder weg of die door die lokale bedrijven op een eerlijke manier worden ingevoerd omdat we ze hier nu eenmaal echt niet zelf hebben (en we toch vinden dat ze in ons boodschappenmandje thuishoren).

Koffie zou je om ethische redenen ook in het land van herkomst willen branden maar omdat er altijd een ding met versheid is, is het toch al heel aardig om eerlijke handel te drijven en lokaal te branden. Stom toevallig doen niet alleen de jongens van het Koffiestation in Groningen dat maar ook onze buurjongen van Post Plaza.

Want koffie van een multinational komt er bij ons natuurlijk niet in, maar dat snappen jullie allemaal al. En zo is het dus met die chocolade en die olijfolie net zo.

Dus heb je behoefte aan onder meer een lekker bakkie troost?! Dan verkopen wij nu de bonen van de buren. 😉