‘Hee Monique, weet je wat jullie moeten doen? Haha, je MOET natuurlijk helemaal niks, maar het lijkt mij zo super leuk! Jullie ‘moeten’ de maand van JDK gaan organiseren!’
Want weet je, je ziet het overal; de dag van de dinges, de week van de huppeldepup.
Dus dan kan de maand van JDK ook wel in het leven worden geroepen! Toch???
‘Maar wat ik me wel afvraag hè Monique? Hoe kom je als je de dag, de week of de maand van iets aan het organiseren bent aan genoeg bereik. Ik bedoel als jullie een simpel oproepje doen omdat de hergebruiktasjes en -zakjes op zijn dan ligt de week daarna de bak weer vol! Hoe doen jullie dat????
‘Hihihi, Das het geheim van de smid’ zeg ik met een knipoog. Want daar is helemaal niks geheims aan natuurlijk. Daar zit gewoon 3 jaar bouwen aan het netwerk aan vooraf.
Was het maar zo simpel dat, door in je agenda aan te geven dat het de dag, de week, de maand, van mij part het kwartaal of zelfs het jaar van iets is, dat het dan vanzelf in de picture komt bij de mensen voor wie je dat doet…
Nee hoor, daar heb je gewoon tijd en vooral veel positieve energie en creativiteit voor nodig. Want er is zoveel tegenwoordig, dat opvallen tussen die massa lastig is.
Of niet? Want wij doen gewoon poepie eigenwijs ons eigen ding. Dat doen we op pr en marketing gebied, maar ook op inkoop- en verkoopgebied. Gewoon helemaal op onze manier zoals wij denken dat het iets goeds gaat opleveren.
Dan val je na een tijdje vanzelf op. Niet kijken wat de trend is, maar gewoon vanuit het hart de dingen doen waar we zelf heul blij van worden.
Als er al een geheim is naast gewoon inzet blijven geven is dat het denk ik toch wel. Echt, oprecht, spontaan en met plezier. Dat zijn dan wel zo ongeveer de ingrediënten.
Dus wij gaan nu de maand van JDK organiseren. En die begint niet op de eerste van een maand maar op de 25ste, ook omdat het toevallig zo paste. En oftie langer dan een maand duurt? Het zou zo maar eens kunnen! Want we hebben wel ideeën voor een kwartaal. Hihi, dus hou het programmaatje gewoon maar in de gaten. Er kunnen steeds kleine groepjes bij aanwezig zijn.
We gaan de dingen ook opnemen want we willen inderdaad dat zo veel mogelijk mensen het horen, lezen en zien waarom we in de winkel doen wat we doen. En waarom het dus zo onvoorstelbaar belangrijk is dat het een coöperatie wordt met minimaal 250 leden.
In een serie podcasts zal er steeds meer helder worden over het waarom. Die nemen we op de maandagmiddagen op.
En op de donderdagavonden komt er een vraag maar raak moment. Dus dan kun je naar de winkel komen om al je vragen te stellen nadat ik eerst in het kort het plan achter de coöperatie verder heb uitgelegd.
Van alles te doen, te horen en te kijken dus de komende tijd om alles te weten over het waarom van de winkel en de coöperatie.
Zien we je in de winkel bij één van de activiteiten?