‘Buurvrouw!? Wat wil dat bord buiten zeggen dan?’
De overbuurman van de pizzeria komt op zijn eigen typische manier ‘verhaal’ halen.
Dus ik wijs naar een stoel en hij schuift hem naar achteren om het allemaal eens te beluisteren. ‘De jongens snappen er niks van buurvrouw. De één had al een wildere verklaring dan de anderen, dus ik kom het toch maar eens gewoon ff vragen.’
Want de buurvrouw gaat haar winkel toch niet zomaar verkopen? Het gaat net zo goed daar. En het is hartstikke gezellig met de buurvrouw in de straat? Echt vet jammer als ze weggaat man!
Grappig is dat hè? Dit effect hadden we precies gehoopt. Dat mensen zich zouden gaan afvragen wat nou precies de bedoeling is. Want een winkel verkopen waarmee het zo goed gaat? Waarom zou je dat nou doen?
De winkel draait zo goed inderdaad dat we hem nu kunnen verkopen aan onze vaste klanten. Dat geeft een hele rij aan voordelen voor klant, winkelier en leverancier!
- Zo hebben wij het investeringsgeld terug en kunnen daarmee de volgende winkels opgezet worden.
- Bovendien kunnen we dan twee mensen in dienst nemen als al die vaste klanten elke week hun boodschappen komen doen.
- En omdat we willen dat je steeds meer kunt kopen, ook die dingen waarvoor je nu nog moet uitwijken naar een andere winkel, zorgen we ook voor uitbreiding van het assortiment.
Kortom door het verkopen van de winkel aan de klanten die er hun boodschappen doen, kunnen we later misschien wel als één van de keerpunten zien in de hele transitie waarin we zitten. Of blaas ik nou heel hoog van de toren? Hihihi, het doet er niet toe.
Wij denken dat deze manier van ondernemen waarbij je de community betrekt er eentje is die uitstekend past in de huidige tijd! We willen heel graag maatschappelijke impact maken en steeds meer consumenten willen dat ook. Dat komt allemaal samen in dit plan.
Je kunt heel eenvoudig meedoen:
- lees de informatie goed door over de coöperatie,
- Besluit of je lid wilt worden,
- en kom in elk geval gezellig je boodschappen doen.
Je kunt dus op heel veel manieren bijdragen aan een eerlijker en gezonder voedselsysteem. Lid worden en vaste klant blijven of gewoon klant blijven als je de investering niet kunt doen. Je bent sowieso van evenveel waarde voor ons, iedereen is altijd welkom!
We nodigen je uit alles goed door te nemen en zeker je vragen te stellen als we iets niet duidelijk hebben uitgelegd. De overbuurman snapte het geloof ik redelijk goed toen ik mijn verhaal aan hem had uitgelegd. ‘Buurvrouw wij hebben een heel ander soort bedrijf, maar je bent goed bezig man. Ik ga het de jongens nu proberen uit te leggen.’
Het was leuk om het verhaal uit de doeken te doen aan iemand die niet tot mijn klantenkring behoort. Een goeie oefening om het kraakhelder toe te lichten. Dus kom maar door met al jullie kritische vragen. Ik (lees wij) beantwoord ze met veel plezier!