Er is iets geks aan de hand. De overheid heeft een groeifonds met een substantieel bedrag: 129 miljoen euro...

...Om een nieuwe term te introduceren naast Biologisch? Waarom?????

Biologisch of regeneratief?

3 juni 2026 door Monique van Etten

Er is iets geks aan de hand. De overheid heeft een groeifonds met een substantieel bedrag: 129 miljoen euro... ...Om een nieuwe term te introduceren naast Biologisch? Waarom?????

Lees meer

Het bericht en de vraag

29 april 2026 door Monique van Etten

Een greep uit de vragende reacties van afgelopen maand op linkedin-berichten:

Lees meer

Aardappeleters… of alleseters?

29 april 2026 door Monique van Etten

Want door die hele gigantische hoeveelheid op de Nederlandse markt te dumpen, maak je het voor de boer die wél aardappels teelt voor jou en mij om zelf iets mee te doen, wel heel erg lastig. Super onhandige en oneerlijke concurrentie dus.

Lees meer

Publiek geld, waarom is dat nodig?

9 april 2026 door Monique van Etten

Stel, je wilt je dagelijkse boodschappen doen. Dan heb je nauwelijks keuze. Je kunt eigenlijk alleen naar een commerciële partij, waar vaak vooral ongezond ultra-bewerkt voedsel wordt aangeboden dat tijdens de productie ecologische grenzen heeft overschreden.

Lees meer

Vragen stellen

30 maart 2026 door Monique van Etten

Ik heb heel veel reacties gekregen, ook van degene die dus iets anders dacht dan ik in vraagvorm tussen ons in legde. Alle reacties waren positief en open. Dat vragen bevalt me wel. Een gestrekt been kost echt veel meer energie.

Lees meer

Anders kijken

24 februari 2026 door Monique van Etten

De vraag is nu dus eigenlijk: Hoe kunnen we collectief anders dan alleen economisch naar voedselproductie en verdeling kijken? Wat nou als we de winst niet in geld, maar in ecologische meerwaarde willen verdienen?

Lees meer